Download hier het volledige lesrooster

De XCORE® Workout

wordt gegeven met de official XCO-trainer®. Ervaar deze ultieme en unieke coretraining: effectief, dynamisch en fun! In 45 minuten train je optimaal conditie, spieren en bindweefsel. De bewegingen zijn simpel maar door de motiverende muziek nooit saai.  Eindelijk een training waar je het gevoel krijgt dat er echt iets gebeurt in jouw lichaam!

POWER

Power is een les waarbij je het hele lichaam traint doormiddel van verschillende compound oefening.

Compound oefeningen zijn oefeningen waarbij minimaal drie spiergroepen worden gebruikt.

In deze les wordt er met name gefocust op het opbouwen van kracht, maar besteden we ook tijd aan het verbeteren van het uithoudingsvermogen.

Daarnaast besteden we aandacht aan het verbeteren van je techniek bij 10 effectieve oefeningen, die die les aan bod komen.

Pump je fit

Pump je fit is een fitnessworkout waarbij met behulp van een stang en gewichten alle spiergroepen aangepakt worden. Iedereen kan op zijn of haar eigen niveau trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig gewicht. Pump je fit is een vernieuwend programma op het gebied van fitness.

Full Body XT

Dit is high intensive workout waarbij je verrast wordt door de elementen kracht, explosiviteit en conditie. Gezellig in een groep op de muziek

Boxing Bag Workout

De boxing Bag Workout is een perfecte workout! Dankzij de enorm hoge intensiteit maakt een Boxing Bag training het mogelijk om kracht-, flexibiliteit en het cardiovasculaire systeem in één keer te trainen. Er word tijden de les aandacht besteed aan de technieken, zodat u daarna de intensiteit behoorlijk kan verhogen. Tijdens deze lessen spar je niet met je trainingspartners en is er geen fysiek contact met elkaar. Alle oefeningen worden uitgevoerd op de bokszak of pads. Je wordt uitgedaagd om nieuwe technieken te leren en kracht op te bouwen in elke spiergroep. Boxing Bag workout  is een explosieve training en heeft een zeer grote positieve impact op het lichaam. Bovenal is de Boxing Bag de beste ‘Stress releaser’! Dit soort trainingen zijn erg geschikt voor mensen die willen afvallen op een leuke manier en daarnaast conditie willen krijgen! Zaktraining is geschikt voor zowel mannen als vrouwen. Na de proefles is het overigs verstandig om je eigen materiaal aan te schaffen

30Daily

Op zoek naar een nieuwe uitdaging of snel fit door een kort (intensief) trainingsprogramma? Doe dan eens mee met onze 30Daily-trainingen. Dit nieuwe trainingsconcept is een kleine circuitgroepstraining (zes zones die staan voor verschillende onderdelen van uw lichaam), waarbij u in 30 minuten alles uit uw work-out haalt op uw eigen niveau (dus leuk voor getrainde sporters en beginners!!). Wilt u veel calorieën verbranden en werken aan kracht, conditie, spieruithoudingsvermogen of ‘core strength’? Dat kan allemaal, want de 30daily-trainingen werkt met allerlei verschillende materialen en oefeningen, zoals: Kettlebells, Power Bags, snelheidsdrills, boksen en nog zoveel meer. Met 30Daily wordt uw fitnesstraining een ware sportbeleving, vol energie en plezier!

25Core

25Core is een vergelijkbare training als de 30Daily,we werken middels de zelfde insteek maar nu is de focus meer verlegd naar de Core. oftewel de buikspieren. Door oefeningen die de instructeur aangeeft werkt u aan een sterk lichaam. dit alles gebeurt op een motiverende en enthousiaste manier met muziek. Wij zullen zorgen voor voldoende afwisseling en uitdagingen in de oefeningen zodat u elke les weer met een voldaan gevoel naar huis gaat!

30HIIT

30Hiit plaatsen we ook in hetzelfde rijtje als de 30Daily en de 25Core, maar de 30HITT is NOG intensiever in de zin dat wij zorgen voor een zwaardere belasting per onderdeel (denk aan hoeveelheid kilo’s bijvoorbeeld) en langere werktijd. Met 30HITT word ook weer het hele lichaam getraind en halen wij samen het uiterste uit elke training! ‘Play & Be fit in 30 minutes’  is een goed motto dat past bij deze lessen. door middel van uitdagende oefeningen en veel plezier krijg je het uithoudingsvermogen en lichaam waar je naar op zoek bent. lekker fanatiek trainen en de positieve verandering zal u gauw gaan merken!

Xcore

Xcore is een high impact programma, waarbij met behulp van een buis gevuld met grit de romp, been en armspieren worden getraind. Het accent bij deze les ligt op je romp. Het grit beweegt, bij elke beweging die je maakt, heen en weer van deksel naar deksel.

Doordat het grit doorschiet aan het begin van de teruggaande beweging, krijgen de spieren en met name het bindweefsel in en rondom de spieren een extra mechanische belasting. Hierdoor worden je spieren sterker, je lijf strakker en je conditie wordt verbeterd. Door de opzwepende muziek en de verschillende maten van de buizen kun je zelf bepalen hoe intensief je traint. Kom mee doen met deze calorieverbrandende Xcore les.

Body Weight POWER

Elke oefening wordt uitgevoerd in een 2-tal. Elke oefening wordt 30 seconden uitgevoerd met vervolgens 10 seconden rust. Dit wordt 6 keer herhaalt. Wanneer nummer 1 van het 2-tal werkt (30 sec) heeft nummer 2 rust, vervolgens wisselen ze. Bij elke oefening hebben ze uiteindelijk 3x 30 seconden de oefening uitgevoerd.

Bootcamp (outdoor op locatie)

Bootcamp is een groepsles waarbij je je lichaam traint doormiddel van een maximale intervaltraining. Een Bootcamp-les zorgt voor een hogere verbranding en een snellere afbraak van te veel vet in het lichaam.
Tijdens de les train je enkel met je eigen lichaamsgewicht en gebruik je geen andere materialen. De oefeningen zijn simpel, maar intensief. Iedereen kan meedoen, behalve mensen met blessures. Je wordt fitter, sterker, strakker en krijgt in korte tijd een ijzersterke conditie.

Spinning

Spinning doe je op een vaststaande fiets, met extra weerstand. Zittend of staand fiets je naar een topconditie toe. De muziek ondersteunt het tempo van langzaam, via snel naar een eindsprint.

Balance je fit

Balance je fit combineert yoga, tai chi en Pilates om lichaam en geest in balans te brengen. Na een sessie van een uurtje ben je ontspannen, terwijl je spieren zijn versterkt. Balance je fit hecht veel waarde aan een juiste ademhaling en concentratie. Je leert om je lichaam aan te voelen door je te concentreren op de vloeiende bewegingen die je maakt.

BBB

BBB staat voor Billen, Buik en Benen. Dit zijn precies de gebieden die bij vrouwen de cosmetische problemen geven. De vetvoorraden van een vrouw worden namelijk precies in deze gebieden opgeslagen. Een gerichte BBB training kan ervoor zorgen dat de spieren in de billen, buik en de benen wat meer tonus (spanning) krijgen, waardoor het lichaam er op deze plaatsen beter uit gaat zien.
Het is echter niet zo dat je deze plaatsen moet trainen om daar ook het vet te verliezen. Het trainen van de bovenbenen (de grootste spiergroep in het lichaam) zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat het vet verdwijnt van de buik en de billen. BBB is dus alleen voor het ‘tonen’ van deze lichaamsdelen.

 

Streetdance

Streetdance is een coole manier van dansen. De bewegingen die gemaakt worden zijn niet zo moeilijk, maar wel altijd stoer. Bij ons in de sportschool zijn er verschillende leeftijdscategorieen, u kunt kijken onder ‘tijden’ wanneer er getraind word.
De streetdancelessen die bij ons gegeven worden voor de kinderen en de jeugd zijn energiek, fanatiek en uiteraard gericht op plezier! Samen met de danslerares proberen de groepen mooie dancemoves te creeeren en uit te voeren. Benieuwd geworden? Kom op woensdag middag naar Sport je fit!

Boksen

Boksen is een tactische vechtsport waarbij ringinzicht, de coördinatie van voeten, ogen en handen, en conditie centraal staan.
Twee tegenstanders proberen punten te scoren door elkaar op de juiste trefvlakken te raken, of te winnen op bijvoorbeeld een Knock-Out. Dat kan door enkele stoten of combinatie van verschillende stoten; de directe stoot, de opstoot en de hoek.Kracht is evenveel nodig als pure snelheid om een tegenstander zowel snel en hard te kunnen raken.

Muay Thai

De Muay Thai lessen bij Sport je Fit zullen een combinatie zijn van conditie, kracht, behendigheid en techniek. Bij ons kunt u terecht voor zowel wedstrijdtraining als recreatie.
Aandachtspunten: Let op uw nagels, deze dienen kort geknipt te zijn, i.v.m hygiene graag een handdoek meenemen, u mag niet met u buitenschoenen de trainingsmat op.